Wat gaat de tijd snel hier in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd snel hier in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd snel hier in Cairns

Blijf op de hoogte en volg Nienke

26 Oktober 2014 | Australië, Cairns


Wat gaat de tijd snel hier zeg, het is alweer vijf dagen geleden dat ik wat van me heb laten horen. Genoeg mee gemaakt, dus genoeg om te schrijven.

Ik had jullie verteld dat ik moest kiezen tussen de cruise of de aqua zumba + barbecue. Het is toch dat laatste geworden. Toen we op school klaar waren ben ik met drie medestudenten naar the Lagoon gegaan. The Lagoon is een super groot zwembad wat hier aan de zee ligt. Dit zwembad is daar aangelegd omdat we vanwege de haaien, kwallen en nog veel meer enge beesten in Cairns helaas niet in de zee mogen zwemmen. Het zwembad is een prima vervanging. Helaas was het deze avond super koud en ben ik als koukleum maar niet het water ingegaan. Ik heb fijn vanuit de kant toegekeken hoe de andere zich stonden uit te sloven om het een beetje warm te krijgen. 
Na de zumba les zijn we naar de supermarkt gegaan om inkopen te doen voor de barbecue. Echt zo handig, op het grasveld naast het zwembad staan super veel openbare barbecues waar iedereen gebruik van kan maken. Het verbaasde me echt hoe schoon deze waren. De barbecue was echt super, lekker barbecuen met uitzicht op zee. 

Donderdag was weer een schooldag, ik begin al aardig te wennen op school. De lessen die gegeven worden zijn heel leerzaam. Ik merk echt dat het vooruit gaat. Na school ben ik maar rechtstreeks naar huis gegaan, helaas hoort huiswerk er ook bij op deze school. Elke vrijdag moeten we een toets maken om te kijken op welk niveau je zit. Ik wilde natuurlijk goed voorbereid zijn op de toets, dus ben ik 's middags als een voorbeeldige leerling op mijn kamertje gaan studeren.
's Avonds was er een feest georganiseerd vanuit school. Natuurlijk was ik ook van de partij. We gingen met z'n allen naar een kroeg waar we konden eten voor 3 dollar. Je zou denken dat zal niet veel zijn voor 3 dollar, maar het was echt goed. Je had veel keuze en het eten was super lekker. In deze kroeg zijn we een hele tijd gebleven, totdat het helaas wat rustiger werd (ik denk dat er verstandige studenten bij waren die wel op tijd naar huis gingen). Gelukkig was de Woolshed nog wel open en was het daar super druk. Ik had geluk want het was ladiesnight, wat betekend gratis entree en vijf gratis champagne voor de vrouwen! Lucky me!! De Woolshed is echt een gave kroeg. Iedereen staat daar zowat heel de avond op de tafels te dansen (Ja Wesly ik heb de Woolshed ontdekt)! Oke toen het ook hier rustiger werd, was het ook bedtijd voor mij.

Gelukkig ging de test best op goed vrijdag. Ik blijf nog op hetzelfde niveau dus in dezelfde klas. Deze avond heb ik maar rustig aan gedaan, ik moest nog wat uurtjes slaap inhalen en ik had een zwaar weekend voor de boeg!

Zaterdag morgen vroeg uit te veren voor een heel weekend snorkelen en duiken in de Great Barrier Reef. Om kwart voor 8 werden we opgehaald en naar de haven gebracht. Daar aangekomen lag er een best kleine boot voor ons klaar. Mmm waar gaan we slapen vannacht met deze hele grote groep mensen?? Nja toch maar met z'n allen op de boot gestapt en afgewacht wat er ging komen. We moesten 1,5 uur varen voordat we bij de reef waren. Deze 1,5 uur waren echt vreselijk!!! Ik moest binnen in de boot zitten omdat daar van alles uitgelegd werd over de eerste keer duiken. Nou volgens mij heb ik drie minuten van zijn speech gehoord en toen ben ik naar het dek gerend. Echt niet normaal zoveel golven heel de boot ging op en neer. Gelukkig waren ze goed voorbereid op mensen die zeeziek werden en hingen er overal kotszakjes klaar. Halverwege de rit begon ik toch te twijfelen of er genoeg zakjes waren. Iedereen kwam ziek naar buiten gerend. De gids had een nieuwe taak gekregen, iedereen zo snel mogelijk weer nieuwe kotszakjes brengen. OOO wat was ik blij toen de boot eindelijk stil lag, wat een vreselijk begin van het weekend. 
Gelukkig werd het daarna alleen maar beter en beter. Zo vet ik heb gewoon voor de eerste keer in mijn leven gedoken. In het begin was het wel een beetje eng en wist ik niet zo goed hoe ik moest ademen. Maar gelukkig had ik een super fijne gids die mij van te voren alles opnieuw had uitgelegd (omdat ik de vorige speech gemist had). We gingen met een groepje van drie beginnelingen en de gids de zee in. Ik heb zoveel mooie vissen, schilpadden en koraal gezien. Er is een soort grote vis in de zee die ervan houdt om geaaid te worden, een soort hond zeggen ze. Echt vet tijdens onze duik was die vis er ook. Ik denk dat ik nog maar een keertje moet gaan duiken, want ik heb helaas geen foto met hem. 
Na de lunch mochten wij gelukkig van de boot af en zijn we midden op zee over gestapt naar een super grote boot. Niet iedereen ging mee, we gingen maar met een groepje van 20 over die gingen overnachten op deze grote boot. Deze dag heb ik nog een aantal keer gesnorkeld en heb ik weer een aantal super mooie vissen gespot. 
s' Avonds kregen we echt goed te eten, er was een kok voor ons aan boord. Tijdens het eten werd ons verteld dat er elke avond altijd super grote haaien rond de boot zwemmen. De gids stelde voor om plat op het platform te gaan liggen helemaal achteraan de boot. Dit platform kon hij een beetje laten zakken, zodat we met ons hoofd in de zee konden hangen. Zo zouden we de haaien op 50 cm afstand kunnen zien, maaaaaaar hij zei er wel bij houd je handen op het platform want anders ben je ze kwijt. Mm dit klonk een beetje eng, ik heb 2 seconden getwijfeld maar heb het toch gedaan. Zooooooooo vet ik heb dus zelfs  haaien gespot, van super dicht bij. Het waren echt stuk of 20 haaien in verschillende formaten. Er zaten echt super grote tussen. Na deze geweldige belevenis zijn we maar gaan slapen. Ik was zo moe van deze dag dat ik zelfs in een schommelend bed in slaap ben gevallen. 

Het is echt fijn wakker worden met een opkomende zon en een super uitzicht op zee. Om half 8 was het tijd om eruit te gaan en kregen we het ontbijt. Na dit ontbijt met ei en spek zijn we weer de zee ingegaan. Ik was helemaal blij want deze keer mocht ik iemand zijn onderwatercamera lenen. Helaas deze keer niet de aaibare vis gezien, dus nog geen foto met hem. Gelukkig wel vele andere mooie foto's gemaakt. 
De dag ging weer snel voorbij, we hebben veel gesnorkeld en op het dek in de zon gelegen. 
Helaas moesten we aan het eind van de dag weer overstappen op de kleine boot. Ik had maar niet teveel gegeten tijdens de lunch in de hoop dit keer mijn eten wel binnen te houden. Gelukkig viel het dit keer allemaal reuze mee en heb ik tijdens de terugweg mooi van het uitzicht kunnen genieten.

Ja en nu zit ik weer op mijn kamertje dit verslag te typen. Zo raar ik heb nog steeds het idee alsof alles schommelt. Ik kruip maar snel mijn bedje in, in de hoop dat het morgen weg is en dat mijn hoofd wat minder rood is (hahahah toch iets teveel zon gezien dit weekend). 

  • 26 Oktober 2014 - 16:52

    Wesly:

    Hahahaha! Ik zei het toch: de Woolshed!?! Volgens mij beweert de Lonely Planet zelfs: if you can't pick up someone here, you better stop trying (of zoiets...).
    En het jammere van het Great Barrier Reef is dat het niet uitmaakt waar je vanaf nu ook heen gaat om te duiken of snorkelen, het gaat altijd tegenvallen t.o.v. dit

  • 27 Oktober 2014 - 11:05

    Moniek:

    Heey Nienke,

    Vet zeg dat je hebt gedoken, dat lijkt mij echt zo mooi en vooral om die mooie vissen te spotten. Wel beetje jammer dat je zeeziek was geworden. ( ik weet hoe dat voelt en dat is geen pretje). Fijn om te horen dat het op school ook goed gaat.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan meid.

    Liefs, Moniek

  • 28 Oktober 2014 - 13:02

    Mijke:

    Heeeee Nien,

    Wat een leuk verhaaltje zeg! Dat duiken..... Ik ben jaloers! Echt super gaaf zeg! En wat goed van je dat je ook nog aan de studie hebt gedacht.. Lijkt me namelijk best lastig met dat mooie weer haha! Waren er trouwens tijdens die ladies night ook nog wat leuke mannen te bekennen? ;-) Ik lees het wel in je volgende verslag hihi!

    Fijn dat de tijd zo snel gaat.. Dan ben je zo weer bij ons en hoeven we je niet te missen! Have fun!

    XXX Mijke


  • 28 Oktober 2014 - 13:51

    Dorinda:

    Gaaf!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australië

Reis van Cairns naar Sydney in 10 weken.

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Sydney

18 December 2014

Alice Springs, binnenlandse trip

12 December 2014

Sydney

08 December 2014

Brisbane

04 December 2014

Noosa
Nienke

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 9097

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 24 December 2014

Australië

Landen bezocht: