Week 3 alweer - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu Week 3 alweer - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu

Week 3 alweer

Blijf op de hoogte en volg Nienke

03 November 2014 | Australië, Cairns

Week 3 alweer! Vandaag ben ik begonnen aan mijn derde schoolweek, dat wil zeggen dat ik al over de helft zit van mijn schoolperiode. Niet normaal hoe snel het gaat....

Wat heb ik allemaal gedaan deze week:

Maandag 27 oktober, jaaaaaa mam is jarig. Ik denk dat ik haar wel drie keer te vroeg gefeliciteerd heb, toch lastig het tijdverschil. Natuurlijk heb ik deze dag met mam geskyped zodat we toch samen een beetje haar verjaardag konden vieren. Tja en mijn kaart zal nog wel even onderweg zijn (oeps iets te laat verstuurd denk ik).
Deze ochtend keek ik in de spiegel en had ik helaas nog steeds een enorm rood hoofd. Ik denk dat factor 15 toch te weinig is geweest voor een heel weekend op de boot. Ach nu had ik tenminste een goed verhaal op school. 

Na school ben ik snel wat boodschappen gaan doen en heb ik me klaar gemaakt voor het feest van mijn Sharehouse. De organisatie van alle appartementen gaf deze avond een feest. Het was echt goed geregeld, een feest met gratis hapjes en wijn. Ook werden er nog prijzen verloot. Bijvoorbeeld gratis skydiven, helaas was nummer 4 niet mijn lucky number. Er waren deze avond ook veel studenten van school, echt een gezellig feestje. Na het feestje konden we nog naar de Woolshed voor gratis bier en pizza. Dit aanbod sloeg ik natuurlijk niet af en zo ben ik met een aantal nog naar deze kroeg gegaan. Al met al een zeer geslaagde goedkope avond.

Dinsdag 's ochtends natuurlijk gewoon weer op tijd uit bed om naar school te gaan. Vergeleken met de andere studenten ben ik echt heel braaf. Na een avondje stappen zijn er opeens veel meer lege stoelen in de klas, ze slapen liever hun roes uit. Maar ik ben gewoon braaf naar school gegaan.
Na schooltijd ben ik met een paar andere studenten naar de Botanic Gardens geweest. Dit zijn zoals je al raadt de tuinen van Cairns. Een docent van school is met ons mee gegaan om ons rond te leiden. We hebben vele verschillende planten en bomen gezien die vooral voorkomen in het tropisch regenwoud. Na deze rondleiding ben ik maar naar huis gegaan, tijd voor een rustig avondje.

Woensdag was een gewone schooldag. Het verbaasd me nog steeds hoe meer vertrouwd alles hier wordt, het lijkt alsof ik iedereen al super lang ken. 

Na school ben ik naar het kantoor gegaan van Peterpans adventure travel. Dit is een boekingskantoor die je helpt met alle uitstapjes die je in Australië  wilt maken. Ze hebben me deze dag geholpen met het boeken van een outback tour die ik half December ga maken. Dit wil zeggen dat ik vanaf Sydney naar het midden van Australië vlieg, Alice Springs. Vanaf Alice Springs ga ik een trip maken van vier dagen en ga ik hopelijk vele mooie dingen zien. Van horen zeggen is deze trip echt super gaaf, dus ben erg benieuwd. Na deze tour vlieg ik weer terug naar Sydney om daar nog vier dagen te verblijven. Deze tour heb ik samen met een Zwitsers meisje geboekt waarmee ik ga reizen. De reis naar Sydney toe hebben we nog niet uitgestippeld. We zien wel hoe dit gaat verlopen, als we maar op tijd in Sydney zijn voor onze vlucht.

Donderdag na school zijn we naar the Lagoon gegaan, het zwembad hier aan zee. Deze week is het al de hele week super mooi weer, echt veel mooier dan vorige week. Ik denk dat het nu elke dag rond de 33 graden is. Ook 's avonds is het nu gelukkig veel aangenamer.
Deze avond ben ik met drie andere studenten uiteten geweest. Dit etentje was omdat een van deze studenten in het weekend Cairns gaat verlaten. We zijn naar een super chique tent geweest omdat ze toch graag een keer typisch Australisch eten wilde proeven. Zo kwam er deze avond krokodil, kangoeroe en koala op tafel. Nou ik heb toch maar lekker vertrouwd varken besteld. Volgens de andere studenten was het heel lekker, ik geloofde ze meteen maar niets voor mij denk ik.

Vrijdag HALLOWEEN! Op school ging het er heel de tijd over, deze avond Halloween feest in the Jack. Ik was toch wel erg benieuwd hoe uitbundig dit gevierd zou worden in Australië. Nou daar kwam ik al snel achter toen ik deze avond naar de kroeg liep. Ik kwam alleen maar verklede mensen tegen de een nog heftiger dan de ander. Toen ik constateerde dat iedereen toch aardig z'n best had gedaan om zich te verkleden ben ik ook nog maar snel even naar de winkel gegaan om iets te halen. Het was een super leuke avond met veel studenten van school. Heel Cairns was volgens mij van huis gegaan om Halloween te vieren. Alle kroegen waren vol, er stonden zelfs wacht rijen voor de deur.

Zaterdagmorgen, ik had met twee andere meiden afgesproken om om 10.15 uur naar het strand te gaan. Aangezien je hier in Cairns niet in de zee mag zwemmen is dit een uitstapje met de bus. Tja en ik stond natuurlijk om 10.15 uur start klaar met mijn tasje, om naar het strand te gaan. Ik was zelfs wat vroeger opgestaan om in de winkel broodjes te halen. Om 10.45 uur nog niemand te bekennen, zelfs na 1 uur wachten op de afgesproken plaats nog niemand gezien. Ook van beide kreeg ik geen gehoor aan de telefoon. Gelukkig wist ik waar een van deze meiden verblijft en ben ik daar maar naar toe gegaan. Hahahaha na een aantal keer kloppen op de deur kwam er een slaperig hoofd naar buiten met de zwarte Halloween strepen nog over haar hele gezicht. Ik zag al meteen dat het geen strand ging worden voor haar. Ze vertelde dat ze zich niet zo goed voelde en liever opnieuw ging slapen. O ja en de ander had me nog een berichtje gestuurd dat ze ook een kater had en liever aan het zwembad ging liggen. Dus dat werd een dagje strand voor mij alleen. Ik heb me gelukkig prima vermaakt, het was echt een super mooi strand. Ook wel eens lekker een dagje alleen.

Zondag 2 november om kwart over 6 al uit bed voor een dagtocht naar het regenwoud, Cape Tribulation. Het regenwoud ligt ten noorden van Cairns, het is ongeveer 2 uur rijden. Deze dag heb ik samen geboekt met een student van school.
Omdat we nog een heel aantal andere toeristen op moesten halen waren we 3 uur onderweg. Haha volgens mij heb ik altijd het geluk dat ik als eerste opgehaald word en als laatste weer word afgezet. Halverwege de rit zijn we even gestopt bij een mooi strandje voor een koffie en thee pauze. Gedurende de rit werd de omgeving steeds mooier, echt super mooie natuur hier. Eenmaal aangekomen in Cape Tribulation moesten we met een veerpont de rivier oversteken. Nu kwamen we in het beschermde gebied terecht. 
In de ochtend hebben we een wandeling door het regenwoud gemaakt. We hadden een gids bij ons die heel veel wist te vertellen en echt super oplettend was. Elk beest zag hij van een afstand al zitten. Gelukkig wees hij ons ook op twee kameleons, als hij ons er niet op gewezen had waren we ze zo voorbij gelopen. 
Na de wandeling zijn we nog op een aantal plekjes gestopt vanwege het mooie uitzicht. De lunch hadden we bij Cape Tribulation beach. Een lekkere picknick aan het strand. Helaas mochten we hier niet in de zee zwemmen vanwege de krokodillen en de kwallen. 
In de middag gingen we met de boot over de Daintree river. In deze rivier zwemmen vele krokodillen. Jaaaaa ik heb ze gezien, super gaaf om ze zo in de natuur te zien. Ook nu hadden we weer een gids die ons veel wist te vertellen over de krokodillen en de omgeving. 
Na dit avontuur in het regenwoud zijn we weer in de auto gestapt op weg naar Cairns. Onderweg zijn we gestopt bij het plaatsje Mossman voor een frisse duik. Hier konden we gelukkig veilig zwemmen, geen krokodillen, kwallen en andere enge beesten in het water. Ook hier was de natuur weer super, het was echt een mooi plekje om te zwemmen.

Om 19.00 uur was ik weer thuis. Thuis van een lange maar super gave dag. Veel mooie dingen gezien en gedaan. Als jullie de foto's kijken op mijn facebook pagina kan je zelf zien hoe mooi de omgeving hier is.

Deze avond heb ik nog even met het thuisfront gebeld. Jaaa mam heeft mijn kaart eindelijk ontvangen. Oeps 1 week te laat maar wel een verassing. Leerzaam momentje, nu weet ik voor de volgende keer dat mijn kaart 1,5 week onderweg is.

Tja en toen was week drie alweer begonnen. Ik ben benieuwd hoeveel leerzame, mooie, gave en leuke dingen er deze week weer gaan gebeuren.


Oja ik kan helaas geen foto's op deze site plaatsen. Sorry daarvoor, ik hoop dat jullie op mijn facebook pagina kunnen kijken voor de foto's. De foto's laten nog beter zien hoe gaaf het hier is!!!

  • 04 November 2014 - 15:52

    Jasmijn:

    Oh wat klinkt dat goed man jouw leventje daar! Van het ene feestje naar de volgende gave activiteit!
    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australië

Reis van Cairns naar Sydney in 10 weken.

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Sydney

18 December 2014

Alice Springs, binnenlandse trip

12 December 2014

Sydney

08 December 2014

Brisbane

04 December 2014

Noosa
Nienke

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 9104

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 24 December 2014

Australië

Landen bezocht: