Laatste weekje Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu Laatste weekje Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Cairns

Blijf op de hoogte en volg Nienke

10 November 2014 | Australië, Cairns

Het is vandaag maandag 10 november, mijn laatste week alweer in Cairns. Nog maar 1 weekje naar school en dan gaat het volgende avontuur al beginnen.

Vorige week ben ik natuurlijk weer braaf iedere dag naar school gegaan. De lessen zijn nog steeds interessant en ik leer gelukkig nog steeds bij. 

Deze week ben ik na school veel bezig geweest met het plannen van mijn reis. Zoals ik al verteld had heb ik een Zwitsers reismaatje ontmoet waar ik de komende weken mee ga rondreizen. Samen met haar ben ik naar een reisbureau gegaan om ons te laten informeren wat er allemaal mogelijk is. We wilden echter enkel naar binnen gaan om ons te laten informeren en dus nog niets te boeken. Tja helaas dat is mislukt! De verkooppraatjes waren te goed. Ze hadden ons meteen omgepraat. Al met al ben ik echt super blij met de reis zoals hij er nu uitziet. Hahaha al onze dagen zitten al vol gepland. We reizen vooral in de nacht zodat we alle dagen goed kunnen benutten. Ik ben erg benieuwd, zoals het er nu uitziet gaat het een top reis worden.

Deze week is er een paardenrace in Australië geweest, wat live uitgezonden werd op de tv. Onze school had een weddenschap georganiseerd waar alle studenten aan mee konden doen. Voor 1 dollar kon je een lootje kopen, elk lootje was 1 paard. Omdat de wedstrijd onder schooltijd was, mochten we iets eerder uit de les. Ter compensatie van de gemiste schooltijd kregen we gratis pizza tijdens de race. Helaas was mijn paard te traag en had ik niets gewonnen. Ondanks het verlies was het een super gezellige middag.

Donderdagavond ben ik weer met een groepje gaan barbecuen in het park. Echt zo super dat je gewoon gratis gebruik kan maken van deze barbecues en ook nog eens uitzicht hebt op zee. Jaaa, donderdagavond was het natuurlijk weer ladies night!! Na de barbecue zijn we meteen doorgegaan naar het café. Zoals jullie misschien al wel aan de foto's op facebook gezien hebben, heb ik me deze avond prima vermaakt!

Vrijdagavond was er een feestje vanuit school. Ik had me voorgenomen om het deze avond maar niet te laat te maken aangezien ik de dag ervoor ook al was geweest en ik een zwaar weekend voor de boeg had. Hahah maar ook in dit café was het deze avond ladies night. De vrouwen hebben hier toch wel echt geluk op stap! 
Ondanks de gratis drank ben ik toch heel verstandig op tijd naar huis gegaan.

Zaterdagochtend al om 07.00 uur uit bed. Deze dag had ik met 4 andere meiden een auto gehuurd om vele mooie watervallen en meren te gaan bekijken. Gelukkig waren er twee die zich aanboden om te rijden. Zij liever dan ik! Ik zag dat toch niet zo zitten om aan de andere kant van de weg te rijden en te moeten schakelen met mijn linkerhand. Ondanks dat regelmatig de ruitenwissers heen en weer gingen in plaats van de knipperlichten hebben we de dag overleefd. We hebben mooie watervallen gezien en gezwommen in super heldere meren. 

Zondag ben ik met drie andere meiden naar Frankland Island geweest. Wauuw ik heb echt nog nooit zoiets moois gezien. Frankland Island is een onbewoond eiland waar per dag maar 20 tot 30 mensen mogen komen. Het was echt zo mooi, helder blauwe zee, een parel wit strand en een super mooi regenwoud. Ik had eigenlijk altijd gedacht dat ik zoiets alleen op tv kon zien bij Expeditie Robinson maar nu was ik er zelf. Deze dag hebben we vooral gerelaxt, genoten van de omgeving, gesnorkeld en super lekker gegeten. Helaas ging deze dag te snel voorbij en kwam er ook een moment dat we het eiland weer moesten verlaten. Na ongeveer 1 uur varen waren we weer terug aan land en werd ik afgezet bij mijn appartement.

Helaas het weekend zit er alweer op, de schoolweek is weer begonnen. Pfff ik zie nu al op tegen het eind van deze week... Hoe ga ik in hemelsnaam al mijn spullen weer in mijn backpack krijgen en hoe ga ik afscheid nemen van alle leuke mensen die ik hier heb leren kennen. Dat wordt nog een hele klus.




  • 10 November 2014 - 18:36

    Milou :

    Leuk om je stukjes te lezen Nienke, het klinkt echt heerlijk allemaal! Succes met afscheid nemen komende week en alvast heel veel plezier op het tweede deel van je trip!!

  • 10 November 2014 - 18:55

    Laura:

    Wat kun je toch heerlijk vertellen, maatje!!
    En wat maak je leuke, bijzondere dingen mee.
    Ik ben heel benieuwd naar jouw geplande reis de komende weken.
    Succes met het inpakken (haha, dat gaat inderdaad nog een klus worden - ik ken je ;) ).
    Tot op skype en maak er een mooie laatste schoolweek van!!!
    XXX





  • 11 November 2014 - 15:10

    Dimphy Kuipers:

    Hoi Nienke
    Hartstikke fijn dat je je zo vermaakt en tussendoor ook nog je Engels bij kunt spijkeren, ideaal toch!
    Heel veel plezier op je verdere reis.
    Groet Dimphy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australië

Reis van Cairns naar Sydney in 10 weken.

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Sydney

18 December 2014

Alice Springs, binnenlandse trip

12 December 2014

Sydney

08 December 2014

Brisbane

04 December 2014

Noosa
Nienke

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 9106

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 24 December 2014

Australië

Landen bezocht: