Agnes water 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu Agnes water 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu

Agnes water 1770

Door: Nienke van Happen

Blijf op de hoogte en volg Nienke

26 November 2014 | Australië, Agnes Water

Vrijdagavond hebben we zoals ik al had verteld in Airlie Beach de barbecues uitgeprobeerd. Mmmmmm ook hier kan je heerlijk barbecuen. Na de barbecue hebben we in de kroeg nog een biertje gedronken. Ik snap echt niet waarom ze hier in alle kroegen super grote beeldschermen hebben hangen met sportwedstrijden erop, het lijkt me nou niet echt sfeer verbeterend.

Zaterdag 22 november hadden we nog een hele dag in Airlie Beach. Deze dag hebben we een beetje proberen uit te slapen, dat was al lang geleden zeg. Om 9 uur zijn we maar uit bed gegaan omdat het veel te warm was in de kamer. Blijkbaar is in de nacht de airco uitgegaan. Ach, nu hadden we genoeg tijd om onze spullen weer bij elkaar te rapen voor de volgende trip. Om 10 uur moesten we uit ons hostel zijn maar we konden gelukkig nog de hele dag onze spullen veilig opbergen. Deze dag hebben we een beetje geluierd aan het zwembad. Pff dit was toch wel echt een lange dag, we hadden pas de bus om 23.55 uur.

Omdat we de beste plaatsen in de bus wilde hebben waren we al om 23.00 uur bij de bushalte. Het was wel lang wachten bij de bushalte. Maar dit was niet voor niks. We hadden beiden een plekje bij het raam. De bus had wat vertraging, we vertrokken pas om 00.30 uur richting Agnes water. We hebben deze nacht een afstand afgelegd van 710 km.

Na 10,5 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we om 11.00 uur in de morgen aan in Agnes Water. Ondanks het plekje bij het raam heb ik helaas niet veel kunnen slapen. Toch niet echt relaxed die nachten in de bus.
We hadden wel weer geluk dit keer. Toen we uit de grote bus kwamen stond er al een klein busje klaar om ons naar 'Beachside backpackers' het volgende hostel te brengen. Aaaaa hier waren we echt blij mee want het was veel te warm om ver te gaan lopen met al onze bepakking. We hebben al onze spullen in het hostel gelaten en zijn de omgeving gaan verkennen. Mm de omgeving hadden we al snel gezien, Agnes Water is een heel klein dorpje met een supermarkt en een restaurantje. Niet echt veel te beleven dus. Gelukkig was er wel een fijn strand waar we de rest van de dag hebben doorgebracht.

Dit keer slapen we met 10 personen op een kamer. Er staan 5 stapelbedden in klein kamertje gefrot, niet echt veel ruimte dus. Verder ziet het hostel er gelukkig wel heel gezellig en netjes uit.
Maandagochtend 24 November, gelukkig redelijk goed geslapen. We zijn deze ochtend rond half 8 opgestaan om aan onze volgende trip te beginnen, de Castaway trip. Om 09.00 uur moesten we verzamelen voor de debriefing. Hier werd een beetje verteld wat we allemaal gingen doen deze dagen, het klonk al super! Na de debriefing hebben we nog snel even hele belangrijke boodschappen gedaan zoals; wc papier, insectenspray, wijn en marshmallows! Wij komen deze drie dagen wel door.We werden met een jeep naar de haven gebracht, waar de Lark al op ons stond te wachten. Het is geen auto, geen boot maar alle twee samen. De Lark kan rijden op de weg en varen over zee. Echt super grappig om hierin te zitten, hij zag er nog roze uit ook!
De Lark had ons naar het eiland gebracht waar we de komende drie dagen gingen door brengen. Een kamp met 6 grote tenten en een plek in het midden om te koken. We waren met 18 mensen op het kamp. Er was plek voor veel meer dus we hadden genoeg plek in de tenten. Nadat we het kamp een beetje verkend hadden gingen we met 5 kleine motorbootjes naar de andere kant van het eiland. Hier waren hele grote hoge zandbergen. Jaaaaaa we gingen zandsurfen! In het begin een beetje eng, maar echt super gaaf om te doen. Terug op het kamp hebben we gevist. In het begin dacht ik mmm dat zal wel een beetje saai zijn. Dit was het totaal niet, er werden super grote vissen gevangen. De vissen werden schoon gemaakt en meegenomen naar het kamp voor het avondeten. Ik heb de vis natuurlijk wel geprobeerd maar ik was blij dat er ook nog ander avondeten was. Vis is toch niet zo mijn ding. De rest van de avond hebben we gezellig bij het kampvuur gezeten met natuurlijk de marshmallows.

Dinsdag 25 November rond 07.00 uur uit bed. Ik had echt super geslapen in de tent. Na het ontbijt zijn we met motorbootjes opzoek gegaan naar krabben. De dag ervoor waren er op verschillende punten netten uitgezet om de krabben in op te vangen. Ik mocht als eerste het net ophalen, dit was toch wel een beetje eng. Er werd verteld dat er echt hele grote krabben in konden zitten, wanneer je je vinger op de verkeerde plaats hebt kunnen ze hem eraf bijten. En jaa we hadden meteen beet, we hadden drie super grote krabben in ons net. Ook in de andere netten zaten vele krabben. Natuurlijk werden ook de krabben meegenomen voor het avondeten. Alleen de grote mannetjes krabben werden klaar gemaakt, de rest werd terug gezet in de zee. Na het krabben vangen gingen we wakesurfen, met een surfplank achter de motorboot aan. Oooo dit was ook zo gaaf om te doen. Helaas lukte het niemand van ons om echt rechtop te staan, maar op mijn knieën was het ook al echt super vet.
Na de lunch zijn we met heel de groep naar een ander eiland gegaan. Hier zouden hele mooi caves te vinden zijn. Je zou denken dat de gidsen die het kamp leiden wel weten of er grotten zijn, maar wij zij pas de derde groep die deze trip doen. Alles is nog nieuw! Helaas waren er niet echt mooie grotten te vinden maar dat was niet erg want het uitzicht was geweldig. Deze avond hebben we weer gezamenlijk gekookt en gezellig rond het vuur gezeten.

Woensdag 26 November, weer een nacht in de tent overleefd. Ik heb er ondertussen wel een gebroken rug van. Deze ochtend gelukkig niet zo vroeg opgestaan, rond 09.00 uur zat iedereen aan het ontbijt. Na het ontbijt ben ik met een ander Nederlands meisje een stuk gaan kanoën. Pff we hadden denk ik wel de slechtste dag uitgekozen, de stroming was erg sterk! Bijna niet te doen met de kano. We wilden eigenlijk naar een ander eiland gaan om daar een vuurtoren te gaan bekijken. Dit hebben toch we maar niet met de kano gedaan.
Terug op het kamp hebben we de motorboot gepakt en zijn we hiermee naar de vuurtoren gevaren. Wauw wat een geweldig uitzicht. We hadden geluk, de vuurtoren was open. De eigenaar was in de vuurtoren. Zo leuk, hij heeft meteen een rondleiding gegeven in zijn vuurtoren.
Toen we weer terug waren op het kamp hebben we geluncht en nog wat gezwommen in de zee. Helaas zaten de drie dagen en twee nachten er alweer op. Maar er kwam nog iets heel gaafs. We werden met een klein vliegtuigje terug naar het vaste land gebracht. Super vet, een super mooi uitzicht over alle eilanden. Wij hadden een super leuke piloot die onderweg ook nog eens stunts ging uithalen met zijn vliegtuig.
Het voelde toch wel weer goed om veilig terug aan land te zijn. Hahah en iets dichter bij de douche. Die douche hadden we wel nodig, mijn haren waren niet echt fijn meer na drie dagen zee, strand en kampvuur. Heerlijk zo'n douche in het hostel.
Nadat we ons opgefrist hadden en alle kleren in de wasmachine hadden gedaan zijn we nog met 5 andere die ook op het kamp waren wat gaan eten in het centrum van Agnes water. Echt leuk om steeds weer nieuwe mensen te ontmoeten, maar ook zo vervelend om elke keer weer zo snel afscheid te moeten nemen!

Morgenvroeg om 06.30 vertrekt de bus weer naar de volgende plaats, Rainbow beach. Ik ga maar snel slapen, ik denk dat ik mijn slaap hard nodig heb voor komende dagen.

• 28 November 2014 - 11:37

Mijke:

He Nien, zitten al je vingers er nog aan? ;-) Haha wat een gave avonturen weer! En dat zandsurfen.. Wauw dat is echt vet zeg!! Have fun XXX