Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Nienke van Happen

Blijf op de hoogte en volg Nienke

08 December 2014 | Australië, Brisbane

Het is vandaag zaterdag 6 december, helaas een hele regenachtige dag. Tja nu heb ik wel weer even tijd om mijn verhaaltje te typen.

Donderdagmorgen hebben we gelukkig de camping verlaten. Ik was zo blij toen we van het terrein af reden, eindelijk weer naar de bewoonde wereld. We hadden van andere de tip gekregen dat we in een hostel in het centrum van Noosa gratis onze backpacks voor de hele dag konden opbergen. Dat was dus echt heel handig. Het hostel was niet ver lopen vanaf de bushalte. Nadat we de spullen opgeborgen hadden zijn we naar het National park van Noosa gegaan. We hadden al van vele mensen gehoord dat je hier hele mooie wandelroutes had. Dat wilden wij natuurlijk ook gezien hebben. We hebben deze dag echt een heel stuk gewandeld. Ik had er zelfs de blaren van op mijn tenen staan. Jaa sorry mam ik was weer eigenwijs, ik had natuurlijk niet mijn wandelschoenen aan! Maargoed, het was allemaal zeker de moeite waard. Het was echt een hele mooie tocht door het nationale park. We zijn nog bij een aantal strandjes gestopt om even lekker van de zon te genieten. Echt zo fijn, wij waren gewoon de enigste op het strand.
Rond 15.00 uur zijn we weer terug naar het hostel gelopen om onze spullen op te halen.
Helaas moesten we Noosa alweer gaan verlaten en vertrok onze bus om 15.30 uur richting Brisbane.

In de bus richting Brisbane heb ik natuurlijk meteen Noortje geappt dat we onze plannen gewijzigd hadden en dat we toch naar Brisbane gingen. Ik was zo blij toen ik hoorde dat ze tijd voor me zou hebben de volgende dag. Ik keek er naar uit om haar weer te zien. Gewoon weer even fijn iemand bekends zien. De busrit van Noosa naar Brisbane was niet zo lang. Het was maar 2,5 uur. Ongeveer 141 km.

Om 18.00 uur kwamen we aan in Brisbane. Het was al aardig donker. Ik begon toch wel schrik te krijgen of we ons hostel zo wel konden vinden.
Wauw toen we eenmaal aan het wandelen waren keken we onze ogen uit. Wat is Brisbane een grote stad! Wij hebben tot nu toe eigenlijk alleen maar kleine dorpjes gezien, haha dan is dit wel even wat anders. Er hing echt een gezellig sfeertje in de stad. Overal al kerstversiering. Na een half uur wandelen hadden we eindelijk ons hostel gevonden. Echt super fijn, ons hostel lag midden in het centrum van Brisbane. Het kamertje waar we sliepen was niet heel groot. Het was voor 8 personen. Ach het was maar voor 1 nachtje.
Nadat we ons wat opgefrist hadden zijn we het centrum van Brisbane in gegaan. We hadden met een meisje afgesproken die we kende van de Fraser trip en die nu toevallig ook in Brisbane was.
Toen we eenmaal in de kroeg waren kwamen we meer bekende tegen. Echt grappig overal waar je komt kom je dezelfde mensen tegen. We hebben ons maar meteen aangesloten bij een kroegentocht die toevallig deze avond was. Zo zijn we met een hele grote groep jongeren in 4 kroegen van Brisbane geweest. Zeker een geslaagd avondje.

De volgende morgen weer op tijd opgestaan om uit te checken in het hostel. Onze spullen konden we nog de hele dag laten staan. Deze ochtend zijn we Brisbane wat gaan verkennen en hebben in heel wat winkeltjes gekeken. Voor mij bleef het helaas bij kijken, ik heb geen plaats meer in mijn backpack voor nieuwe kleren. Ik denk dat ik in Sydney maar een groot handbagage koffer haal dat ik daar tenminste kan gaan shoppen.
Jaaaaa en wie zag ik daar in het centrum van Brisbane, Noortje!!! Zo leuk om haar weer te zien na zo'n lange tijd. Noor moest in de ochtend nog wat boodschapjes doen maar in de middag konden we samen gaan zwemmen. Rond half 2 zag ik Noortje weer en zijn we samen met haar huisgenoot gaan zwemmen bij Southpark. Echt raar om zo samen met Noor in Australie aan het zwembad te liggen. Natuurlijk hebben we ook nog even een cocktail gedronken op onze dag samen. Helaas moesten we daarna al weer afscheid nemen omdat ik weer met de bus verder moest naar de volgende bestemming. Toch raar om dan zo snel weer dag te moeten zeggen.

Ik heb samen met Kathrin nog wat eten gekocht voor de bustrip en toen zijn we weer terug gelopen naar het hostel. Bah, het begon nog te regenen ook. Nu kon mijn regenhoes voor mijn backpack ook nog een keer voor de dag komen. Echt niet leuk, we kwamen helemaal doorweekt aan bij de bushalte. Veel tijd om op te drogen hadden we niet want de busrit van Brisbane naar Surfers Paradise was maar 1,5 uur, ongeveer 78 km.

Toen we om 21.00 uur in Surfers Paradise aan kwamen was het gelukkig droog. Het was wel pikdonker dus weer lastig zoeken voor ons hostel. Gelukkig hadden we ergens gratis wifi en hadden we met hulp van google maps ons hostel al snel gevonden. Eenmaal ingecheckt zijn we al snel gaan slapen.

Zaterdag 6 december. Dit was serieus de eerste nacht dat ik niet heb kunnen slapen door het gesnurk van iemand. Het was nog een meisje ook!! Deze ochtend hebben we maar weer een wasje gedraaid. Het was hoog nodig want veel kleren waren vies geworden van al dat kamperen. We hadden wel de geschikte dag uitgekozen om te wassen, het regende super hard. Tja dan de kleren maar laten drogen rondom het stapelbed.
Deze dag wilde we eigenlijk relaxen aan het strand. Helaas is dat er niet van gekomen omdat het echt heel hard regende. Echt balen de weersvoorspelling voor de komende dagen ziet er ook niet best uit.

Tja nu zit ik dus in mijn kamertje te hopen op beter weer. Weer of geen weer vanavond gaan we natuurlijk wel even het nachtleven van Surfers Paradise verkennen! Morgenvroeg reizen we alweer naar de volgende bestemming, Byron Bay.

  • 08 December 2014 - 21:56

    Roxanne:

    Heeeel veel plezier in Byron!! Supermooi daar

  • 09 December 2014 - 16:31

    Jodien:

    Hee lieve Nien,

    Wat is het weer fijn om te verhaal te lezen!! Super fijn dat je Noor weer hebt gezien en dat jullie samen iets hebben gedaan, wel jammer dat het maar voor korte duur was;). Wel balen dat het weer nu minder is, ik ga voor je duimen dat de zon weer komt! geniet van de laatste weekjes!! Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië

Reis van Cairns naar Sydney in 10 weken.

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Sydney

18 December 2014

Alice Springs, binnenlandse trip

12 December 2014

Sydney

08 December 2014

Brisbane

04 December 2014

Noosa
Nienke

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 9096

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 24 December 2014

Australië

Landen bezocht: