Op naar Sydney - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu Op naar Sydney - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu

Op naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Nienke

15 November 2014 | Australië, Cairns

Het is zover, vandaag ga ik Cairns verlaten. 

Deze week heb ik mijn laatste schoolweek gehad. Eigenlijk dezelfde week zoals de andere schoolweken maar het voelde toch anders. Toch raar om te beseffen dat ik hier hoogstwaarschijnlijk nooit meer kom. 

Deze week had ik een mail gekregen van de organisatie van het huis waar ik woon. In deze mail stond geschreven dat ik vandaag om 10.00 uur moet gaan uitchecken en dat ik alles gewassen en wel moet achter laten. Aangezien de weersvoorspelling liet zien dat het donderdag en vrijdag zou gaan regenen, ben ik woensdagochtend heel vroeg opgestaan om voor school de wasjes te kunnen draaien. 

Nou na een uur was de wasmachine stil en stond de knop op off, de was was klaar. Toen ik de klep open deed bleek dat wel anders. Heel mijn was doorweekt en de waspoeder lag er nog op. Mmmmmm wat nu, nog maar een keer twee dollar in het apparaat gegooid en gehoopt dat hij het beter zou gaan doen. Helaas na weer een uur gewacht te hebben precies hetzelfde probleem. Ja zo krijg je me toch wel chagrijnig in de ochtend. Ik alles toch maar snel op de waslijn gehangen want het was hoogtijd om naar school te gaan. Terwijl ik het witte hoeslaken op de lijn hing, zag ik dat die lijn heel smerig was. Tja daarna niet meer want daar heb ik dat hoeslaken overheen getrokken. Aaaaaaaa is mijn was nog viezer. 

Wat een ochtend; veel te vroeg opgestaan, vieze doorweekte was en te laat op school.

In de middag heb ik alles maar met de hand proberen te wassen. Het is gelukkig nog schoner geworden dan met die rotmachine. Hahaah en wat nog leuker is, het heeft helemaal niet geregend donderdag en vrijdag!

Donderdagavond weer barbecue avond en ladies night. Dit keer waren we met een hele grote groep, het wordt eigenlijk elke week drukker. Ik denk dat we traditionele barbecue avond hebben ingelast. Het was weer een gezellig feestje.

Gistermiddag heb ik op school al van vele medestudenten afscheid genomen. Ik vond het toch wel lastig, gewoon echt een raar idee dat ik ze waarschijnlijk nooit meer zal zien. 

Na school ben ik nog even naar de markt gegaan. Het blijkt hier elke vrijdag, zaterdag en zondag markt te zijn. Echt slecht in die maand dat ik hier nu verblijf heb ik dat nog geen een keer gezien. Veel te druk gehad met al mijn activiteiten. Deze dag ben ik ook nog maar voor de laatste keer naar het zwembad geweest. Ook dit voelde wel raar want hier ben ik echt veel geweest deze maand.

Pf en toen kwam het moment waar ik de hele week al tegen op zag. Het inpakken van mijn backpack! Hahah zo lastig waar begin je dan, wat is verstandig om als eerst in te pakken?? Na alles 10 keer erin en eruit te hebben gehaald is het nu toch weel redelijk gelukt. Maar of ik het logisch heb ingpakt kom ik denk ik de komende dagen pas achter.

Gisteravond ben ik nog naar het feestje in the Jack gegaan wat elke week door school georganiseerd wordt. Het was een gezellig feestje, alleen het afscheid was minder. Echt ik heb zoveel leuke en lieve mensen ontmoet hier. Hahah vele nieuwe vakantieadresjes!

En nu zit ik hier voor de laatste keer op mijn kamer dit verslag te typen. Ik heb nog 1,5 uur om mijn zooi bij elkaar te rapen, te poetsen en afscheid te nemen van mijn kamertje. 

Vandaag ga ik nog lekker met drie andere naar het strand en nog maar een keer barbecuen. Jaa ook van de barbecue moet afscheid genomen worden. Om half 1 vannacht vertrek mijn bus richting Townsville.

Het afscheid in Cairns was moeilijk maar ik ben ook wel weer erg benieuwd wat er nu allemaal nog komen gaat. Ik hoop dat ik jullie op de hoogte kan blijven houden van mijn reis. Ik denk wel dat het nu lastiger gaat worden omdat ik niet overal wifi heb maar we zullen zien.


Op naar Sydney!!!





  • 17 November 2014 - 11:05

    Mijke:

    Lieve Nien,

    Wat een prachtig verhaal weer! Ontzettend fijn om te horen dat je zoveel lieve leuke mensen hebt ontmoet.. Afscheid nemen valt dan altijd tegen.. Maar de fijne herinneringen zullen er altijd zijn!

    Heel veel plezier met het laatste deel van je reis (wowwww dat klinkt al echt alsofje bijna terugkomt hihi)! Ik hoop dat je veel mooie plekjes mag gaan zien en dat je er een toptijd van maakt!

    Have fun! Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australië

Reis van Cairns naar Sydney in 10 weken.

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Sydney

18 December 2014

Alice Springs, binnenlandse trip

12 December 2014

Sydney

08 December 2014

Brisbane

04 December 2014

Noosa
Nienke

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 9134

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 24 December 2014

Australië

Landen bezocht: