Airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu Airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu

Airlie beach

Door: Nienke van happen

Blijf op de hoogte en volg Nienke

22 November 2014 | Australië, Airlie Beach

WAUW ik ben net terug van de Whitsundays, niet normaal hoe mooi!

Maar goed ik zal even beginnen waar ik was gebleven.

Dinsdag morgen 18 november om 11.10 uur aangekomen in Airlie Beach. Pff daar gingen we weer met onze backpack op onze rug op zoek naar het hostel. Het was al super warm buiten, na 1 minuut lopen stond het zweet al op mijn rug. Gelukkig was ons hostel niet ver van de bushalte af en hadden we 'm snel gevonden.

We konden helaas hier pas om 13.00 uur inchecken. We hebben onze backpack opgeborgen en zijn Airlie Beach gaan verkennen. We hadden geluk want het was deze dag markt. Daar hebben we natuurlijk maar even overheen geslenterd. Airlie Beach ziet er uit als een super gezellig dorpje. Een winkelstraat met allemaal barretjes, restaurants, shops en niet te vergeten een super mooi strand!! Helaas kan je ook hier in deze periode niet veilig in de zee zwemmen maar voor verkoeling is hier net zoals in Cairns een Lagoon.

Na de markt zijn we maar naar het strand gegaan. Het was helemaal niet druk op het strand. Ik denk dat iedereen lag te bakken bij de Lagoon. Wij hebben ons overigens prima vermaakt deze middag op het strand. Er stonden super veel palmbomen waar allemaal kokosnoten onder lagen. Hahaha na lang zwoegen hebben we de kokosnoten met Kathrin haar zwitsers mes open gehakt. Het was super leuk om te doen, maar de kokosmelk wat eruit kwam vond ik toch iets minder. Toen we hier mee bezig waren kwamen er nog twee mannen aan gelopen met een wat bruinere kokosnoot. We moesten deze maar eens proberen open te maken. Na weer wat hakwerk kregen we ook deze open. Hier zat geen kokosmelk in maar kokos! Dit was echt heerlijk.

Na het gevecht met de kokosnoten zijn we terug gegaan naar ons hostel om in te checken. Ons hostel ligt echt op een super locatie. Hij ligt in de hoofdstraat. Je hoeft de straat maar over te steken en je bent meteen in de Lagoon of op het strand.

We kregen een kamer toegewezen met vier stapelbedden. Dit keer sliepen er ook twee Nederlandse meiden in de kamer. Ook wel fijn om weer even gewoon Nederlands te kunnen praten.

We hebben deze avond gegeten bij de Mac en nog een drankje in de kroeg gedaan. Deze avond redelijk vroeg naar bed aangezien de volgende dag de drie daagse boottrip ging beginnen.

Woensdag 19 November. Wonder boven wonder heb ik deze nacht prima geslapen. Mijn bed stond zowat in de kroeg, echt een gedreun op onze kamer. Maar ik was zo moe, ik heb er totaal niks van gemerkt.

Deze ochtend vroeg op om uit te checken en om ons te melden voor onze volgende trip. Onze backpack konden we gelukkig voor 2 nachten ergens opbergen zodat we alleen een kleine rugzak hadden om mee te nemen.

Om 08.30 moesten we in een sailing shop zijn om ons te melden voor de drie daagse Whitsunday sailing trip. Helaas werd hier alleen een beetje verteld wat de bedoeling zou zijn en hoefden we ons om 12.30 pas weer te melden. Aangezien we al uitgecheckt waren, zijn we maar bij de Lagoon gaan liggen.

Om 12.30 uur waren we op de plek waar we moesten zijn. Nja dat dachten we. Om 13.00 uur kwam iemand ons halen, wij sufferds hadden heel de tijd op de verkeerde plek staan wachten. Gelukkig waren we niet de enigste die het fout hadden. Aangezien we nu veel te laat waren was de boot al zonder ons vertrokken. Hahah ook wel weer grappig want nu werden we met een soort speedbootje naar de grote boot gebracht.

Nja grote boot, toen ik deze sailing boot zag dacht ik wel even: ' waar moeten we in hemelsnaam slapen.' Onder in de boot waren allemaal kleine stapelbedjes geplaatst en in het midden een klein keukentje. Het was allemaal een beetje behelpen voor 30 personen maar dat had ook wel weer wat.

Eenmaal op de boot begonnen we met zeilen. Echt super vet op zo'n sailingboot. Deze dag zijn we nog 1 keer gestopt om te snorkelen maar helaas was er niet zoveel te zien. Misschien zijn we wel al te verwend na het Great Barrier Reef.

Als avondeten kregen we spaghetti, super lekker. Wel weer een keer fijn gewoon avondeten, was alweer lang geleden voor me.

Donderdag 20 novemer, ik had echt super geslapen! Dit had ik eigenlijk niet verwacht want het was super benauwd in de boot en ik had nou niet echt veel ruimte om te slapen. Ik moest mijn hoofd niet te ver op tillen want serieus 30 cm boven mijn hoofd was alweer een stuk boot.

Om 05.00uur opgestaan omdat de boot weer ging varen. Je mocht wel blijven liggen maar ik wilde natuurlijk de zonsopgang zien. Helaas was deze niet echt heel mooi, er waren te veel wolken. Het begon zelfs een beetje te regenen.

Om 06.30uur zaten we al aan het ontbijt. Dit zo vroeg omdat wij als eerste boot op de Whitsundays wilde zijn. Echt super fijn dat wij de eeste toeristen waren deze dag op het eiland. Nu hebben we het strand tenminste ook gezien zonder allemaal toeristen erop. Hahah en natuurlijk mooi voor de foto's.

WAUUUWW wat een strand! Parel wit strand en super heldere zee. Op dit strand mochten we drie uur verblijven. Wij hebben ons natuurlijk goed vermaakt. Echt genieten zo'n strand.

Na deze drie uur zijn we weer met de speedboot opgehaald om terug naar de sailingboot te gaan. Helaas konden we deze dag niet zeilen omdat er te weinig wind was, dan maar over op de motor! Deze dag hebben we nog een heel eind gevaren en zijn we nog twee keer gestopt om te snorkelen. Op deze plekken was het reef veel beter en hebben we echt super veel vissen gezien. Ik voel me onderhand een echte zeemeermin, zo lang en vaak ben ik de laatste tijd in de zee geweest. Op de boot hebben we vooral gerelaxed en hebben we ons om het half uur bezig gehouden met onszelf insmeren met zonnebrand. Niet normaal hoe warm het was deze dag en met de wind er ook nog bij is de kans echt groot om te verbranden.

Rond 18.00 uur werd de boot stil gezet op de plek waar we gingen overnachten. Vanuit deze plek hadden we een super mooi uitzicht op de zonsondergang. Gelukkig kregen we daarna ons avondeten. Ik had zo'n honger na deze lange dag. Dit keer kregen we salade, aardappelpurree en hotdog. Echt super lekker!

Ik heb me nog geprobeerd te douchen op de boot, haha dat was niet bepaald eenvoudig. De douche en wc waren samen in een piep klein hokje waar een kraan hing die je er een beetje uit kon trekken. Ach ja het is te begrijpen dat je geen luxe badkamer hebt op zo'n boot. Ik was al heeeel blij toen het gelukt was om mijn haar te wassen.

Na nog een aantal uur op het dek gezeten te hebben was de dag alweer om en gingen we naar bed.

Vrijdag 21 november, deze dag super slecht geslapen helaas. Ik moest twee keer in de nacht naar de wc, wat niet bepaald handig is op de boot. Eerst moest ik over Kathrin heen klimmen en dan proberen om op mijn zachtst naar de wc te lopen. Hahah mislukt! Heel de boot kraakt waneer je naar de wc loopt.

Dit keer om 06.00 opgestaan. De zon kwam op achter de bergen dus er was toch geen mooie zonopkomst. Om 06.30 lag ik alweer in de zee om schilpadden te spotten. Helaas geen schilpadden gezien maar wel een verfrissende ochtendduik gehad. Dit was helaas de laatste stop van deze trip. Na de ochtendduik hebben we ontbeten en zijn we terug gevaren naar Airlie Beach. Dit was nog best een eind varen. Dat was niet erg, konden wij nog even zonnen op het dek.

Om 11.00 uur waren we weer terug in de haven. Het opnieuw inchecken kon pas weer om 13.00 uur. Daarom maar weer met een paar andere naar de Lagoon gegaan.

Nu zit ik even op mijn kamer bij te komen van de trip. Nu ik in de spiegel kijk ben ik niet rood geworden, maar eerder zwart. Iets te bruin geworden, aaaaa wat moet dat over 5 weken wel niet zijn!!

Vanavond gaan we met een aantal die we op de boot ontmoet hebben de barbecues in Airlie Beach maar weer uitproberen.

Morgen nog 1 dagje hier en dan in de nacht met de bus weer door naar de volgende bestemming. Agnes Water.



  • 23 November 2014 - 12:43

    Moniek:

    Heey lieve nien,

    Wauw jou verhalen zijn echt zo leuk zeg!! ik lees elke keer met veel plezier jou verhalen. En ik geloof dat jij je een echte zeemeermin voelt zoveel in de zee gezwommen en gesnorkeld, lijkt mij echt zo mooi om die mooie vissen te zien en schildpadden.
    Nog heel veel plezier, geniet er van want voor je het weet ben je als weer in ons kouder kikkerlandje.

    Liefs Moniek

  • 24 November 2014 - 16:25

    Mijke:

    Wat een super leuk verhaal weer Nien! En al die prachtige plekken die je ziet....... Ik ben jaloers! Ben super benieuwd naar alle foto's. Geniet van de volgende plaats die je gaat bezoeken!

    Liefs XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australië

Reis van Cairns naar Sydney in 10 weken.

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Sydney

18 December 2014

Alice Springs, binnenlandse trip

12 December 2014

Sydney

08 December 2014

Brisbane

04 December 2014

Noosa
Nienke

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 9135

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 24 December 2014

Australië

Landen bezocht: