Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach

Door: Nienke van Happen

Blijf op de hoogte en volg Nienke

01 December 2014 | Australië, Rainbow Beach

Zand in mijn oren, neus, mond, overal zand!! Tja dat is niet gek als je net terug komt van drie dagen Fraser Island. Wat het grootste zandeiland van Australie is.

Ik zal even beginnen waar ik gebleven was.

Donderdagochtend 27 november zijn we om half 6 opgestaan om weer verder te reizen naar de volgende bestemming. De busreis was van Agnes water naar Rainbow beach. Dit is een trip van 6,5 uur met afstand van ongeveer 360 km. Toen we uit de bus kwamen zagen we ons hostel recht tegenover de bushalte liggen, heel ideaal. Nadat we ingecheckt hadden zijn we de omgeving gaan verkennen. Helaas is ook Rainbow beach niet echt super groot, een aantal shops en dat was het wel.
Om 14.00 uur moesten we terug zijn in ons hostel voor een briefing voor de aankomende Fraser trip. Pff wat daar allemaal verteld werd, ik begon echt te twijfelen of ik deze trip nog wel wilde gaan maken. Fraser Island is een super groot zandeiland met heel veel enge dieren. Er werd verteld dat je nooit mag zwemmen in de zee i.v.m. haaien, kwallen en slangen. Je mag nooit alleen op pad vanwege de wilde hongerige honden (Dingo's). Je moet niet raar staan opkijken wanneer je super grote spinnen en slangen ziet. Mmm heel fijn drie dagen kamperen tussen deze beesten.
De trip houdt in dat we met 4 weel drivers rond gaan crossen over het eiland. Ook hiermee werden we weer bang gemaakt. Er is heel veel los zand op het zandeiland wat het erg moeilijk maakt om te rijden. Er werden allemaal enge verhalen verteld met dodelijke afloop. Mmm wil ik hier echt voor mijn lol naar toe!!??
De rest van deze dag hebben we niet veel meer gedaan. We zijn even naar het strand geweest en hebben wat inkopen gedaan. 's Avonds zijn we vroeg naar bed gegaan zodat we goed uitgerust waren voor de trip.

Vrijdag 28 November om half 7 uit bed voor het gratis pannenkoeken ontbijt. Hahah daar kom ik graag mijn bed voor uit. Na het ontbijt hebben we weer uitgecheckt en onze backpacks veilig opgeborgen voor de komende dagen. Deze ochtend begon ik nog meer te twijfelen of ik wel echt wilde gaan. Dit omdat het ook nog eens super slecht weer was. De regen kwam met bakken naar beneden! Top weer om naar een zandeiland te gaan. De 4wd stonden al op ons te wachten dus we zijn toch maar gegaan. We zaten me een groepje van 7 personen in de auto. Alle 7 uit een ander land. Top voor mijn Engels dus.
De eerste dag hadden wij een gids bij ons die onze auto reed. Wij waren deze dag namelijk de auto die voorop reed. Drie andere auto's moesten onze auto volgen. Met alle auto's op de ferry zijn we de zee overgestoken op weg naar het eiland. Gelukkig werd het steeds beter weer en begon zelfs de zon te schijnen toen we op het eiland aankwamen. Ik was echt blij dat wij de eerste dag bij de gids in de auto zaten. Nu konden wij even alle tactieken bespreken en bekijken hoe je het beste kan rijden in los zand.

Nadat we nog maar net op het eiland waren zagen we de eerste wilde honden al op ons afkomen. Ooo nee ze zijn er dus echt! We werden nogmaals gewaarschuwd. Het zijn geen huisdieren maar zeer gevaarlijke hongerige beesten. Gelukkig bleven we in de auto en waren we veilig. Deze dag hebben we heel wat uren heen en weer gehobbeld in de auto. Ik zag wel in dat het echt moeilijk was om te rijden. Ik begon toch wel even te twijfelen of mijn rijkunsten goed genoeg waren om deze auto hier op het eiland te kunnen besturen. We zijn gestopt bij een super helder mooi meer maar helaas was niet echt warm deze dag en ben ik niet het water in gegaan. Het eten over het gehele weekend was echt super geregeld. We kregen per groep een koelbox, twee kratten met eten en een lijst wat de bedoeling was. Deze dag konden voor de lunch wraps maken met salades, vlees, kaas en saus. Natuurlijk moesten we de salade nog wel zelf maken. Dit was erg goed om elkaar een beetje te leren kennen. Gelukkig hadden we een super leuke en gezellige groep. 's Avonds zijn we naar het kamp gereden. Het was een super groot kamp waar vele groepen samen kwamen. Gelukkig stond er een heel groot hek met stroom rondom het kamp, Dingo safe. Het avondeten moesten we natuurlijk ook samen met ons groepje bereiden. Hadden wij even geluk met een kok in onze groep. Er stond kip met rijst en groente op het menu. Super lekker en echt heel leuk om samen met je groepje te koken. Aangezien mijn kookkunsten niet zo goed zijn als de kok in de groep heb ik samen met een andere meisje ook maar de afwas gedaan. Na het avondeten hebben we nog gezellig bij het kampvuur gezeten en daarna zijn we naar de tenten gegaan. Het waren op zich niet hele grote tenten maar groot genoeg voor twee personen. 1 minpunt er waren geen matjes. Je lag dus gewoon op de grond. Pfff dat heb ik gemerkt in de nacht.

Zaterdag 29 November. Ik was al heel vroeg wakker deze ochtend. Het was niet echt een super nacht, veel wakker geweest en overal beurse plekken van op de grond slapen. Na het ontbijt was iedereen de vreselijke nacht alweer vergeten. Als ontbijt hadden we ei met tomaat en toast. Mmm heerlijk! Deze ochtend was het gelukkig beter weer en zijn we naar een riviertje in het binnenland gereden. We zaten nu niet meer in de leidersauto maar hadden onze eigen auto. Ook dit riviertje was super helder, zo helder en schoon dat je gewoon je fles kan vullen om het te drinken. Ook ik heb natuurlijk geprobeerd om te rijden. Het was erg moeilijk om de auto onder controle te houden en om er voor te zorgen dat je niet vast komt te zitten. Ik had zelfs nog een extra moeilijkheidsgraad, het begon weer super hard te regenen. We zaten lekker droog tot dat ik de auto liet stranden en iedereen de auto uit moest om te gaan graven in de regen. Gelukkig gebeurde het ook bij de andere auto's en was ik niet de enigste kluns. We zijn deze dag bij nog vele andere mooie plekken gestopt. Het weer heeft ons de rest van de dag niet meer tegen gezeten. Als dinner moesten we nu aardapples, steak en salade gaan maken. We zijn echt een super groep geworden. Ieder heeft zo zijn taak. Het eten stond al heel snel op tafel en het smaakte goed na zo'n lange dag. Het was echt super gezellig deze avond. Hahah de wijntjes hebben er denk ik voor gezorgd dat ik deze nacht echt goed geslapen had. Geen enkel probleem om op de grond te liggen!

Deze ochtend zijn we al om 7 uur opgestaan om vroeg te kunnn vertrekken. Na het ontbijt hadden we de auto's weer vol geladen en zijn naar de volgende mooie plek gereden. Het zonnetje scheen weer dus dat was positief. Ik had me maar voorgenomen om niet meer te rijden. Ik vond het toch relaxter om te zien hoe de andere de auto laten vast lopen. Om bij het meer te komen moesten we 2 km wandelen, pff dat was zo zwaar. Ik had alleen mijn teenslippers bij me dus ik ben maar op mijn blote voeten gegaan. Helaas was dat ook niet echt een succes want op sommige plekken was het zand zo heet dat je gewoon je voeten verbrandt. Gelukkig had ik niet voor niks deze toch afgelegd en was het echt een super mooi meer. Wanneer je rustig ging zitten met je voeten in het water kwamen er allemaal kleine visjes aan je voeten knibbelen. Normaal betaal je ervoor om met je voeten in een bak met vissen te zitten, wij hadden het gewoon in de natuur. Tja helaas moesten we ook weer terug wandelen. Na deze wandeling zijn we nog een keer gestopt voor de lunch. De lunch was: Eet al het eten wat over is! We hadden echt nog veel over, dus hadden een super lunch. Helaas zat na deze stop de Fraser trip er alweer op. We probeerden rechtstreeks terug te rijden naar de Ferry. Hahah ja probeerden! Onderweg kwam weer een auto vast te zitten. Deze zat zo vast dat zelfs de gids het er warm van kreeg. We hebben vele trucs geprobeerd om de auto los te krijgen. Lucht uit de banden, de banden uitgraven, water op het zand en natuurlijk flink duwen. Na ongeveer 1 uur duwen kwam de auto los en konden we terug naar de Ferry rijden.

Echt super toevallig we slapen met heel ons groepje van de auto in hetzelfde hostel en ook nog in dezelfde kamer. Eigenlijk gaat voor ons de Fraser trip gewoon nog een dagje door. We gaan zo weer gezellig samen eten en natuurlijk vanavond nog even een borrel op de trip.

Morgenvroeg gaan we Rainbow beach weer verlaten en gaan we met de bus naar Noosa. Gelukkig is dit niet zo heel ver, maar drie uurtjes in de bus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Australië

Reis van Cairns naar Sydney in 10 weken.

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Sydney

18 December 2014

Alice Springs, binnenlandse trip

12 December 2014

Sydney

08 December 2014

Brisbane

04 December 2014

Noosa
Nienke

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 9136

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 24 December 2014

Australië

Landen bezocht: