De eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nienke Happen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Australië

Blijf op de hoogte en volg Nienke

21 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk al gehoord of vernomen hebben ben ik veilig aangekomen in Australië. Ik zit ondertussen al vier dagen in Australië en ik heb mijn eerste twee schooldagen er al op zitten.

Maar ik zal even vanaf het begin beginnen.

Het twaalf uur wachten in Japan viel gelukkig best mee. Met wat slapen, hangen, zitten, liggen, eten, skypen en whatsappen heb ik mijn tijd wel om gekregen.
Er was helaas nog wel 1 heeeeeeeel groot stress moment in Japan. Ik had thuis al keurig ingecheckt voor zowel de vlucht naar Japan als naar Cairns. Voor de vlucht naar Cairns had ik nog geen boarding pass ontvangen, maar die zou ik ontvangen in Japan. Oké prima, ik meteen op het vliegveld van Japan nagevraagd waar ik die kon krijgen. Er werd verteld dat ik gewoon 1 uur voor vertrek bij de gate moest zijn en dan zou het goed komen. Twee uur voor vertrek begon ik me toch af te vragen of dat wel goed was, want boarden zonder boarding pass is een beetje vreemd toch. Zoals jullie weten kan ik redelijk goed stressen en schoot ik op dat moment ook helemaal in de stress. Ik meteen overleggen met het thuisfront en ook die begonnen zich zorgen te maken dat ze me nog eens 12 uur zouden moeten gaan vermaken. Ik ben wel tien keer dat vliegveld op en neer gelopen maar niemand die bij kon vertellen wat ik nou moest doen. De tijd begon te dringen want ik had nog maar 90 minuten voor het vliegtuig zou vertrekken. En op die brief die ik thuis had uitgeprint stond dat de incheck balie sloot 90 minuten voor vertrek. Toen ik weer bij de gate aan kwam zaten daar gelukkig een aantal personen van de vliegmaatschappij. Hahahaha ze zagen meteen aan mij dat ik helemaal in de stress zat en wilde me meteen helpen (volgens mij heb ik zelfs de piloot aangesproken). Gelukkig kwamen zij wel met het verlossende woord dat het zo goed was en gaven mij meteen een boarding pass. Pff nog nooit zo opgelucht geweest, ik mocht weg van Japan!!
Maar nog vind ik het vreemd. Normaal gesproken krijg je beide boarding passen in Amsterdam al. Maar omdat ik al online ingecheckt had voor beide vluchten heb ik die in Amsterdam niet gekregen. In Japan moest ik dus meteen door omdat het een internationale vlucht was en heb ik me niet meer hoeven inchecken. Het stond dus gewoon stom op het briefje, heel veel stress voor niks geweest.

Gelukkig ging de rest van de reis vlekkeloos. Om 04.30 uur was ik geland en werd ik gelukkig binnen gelaten in Australië. Er stond meteen een taxi klaar om me op te halen. Aan de poort van het studentenhuis hing een kastje waar ik met een code mijn sleutel uit kon halen. Het is een mooi net studentenhuis, waar natuurlijk iedereen nog lag te slapen. Ik had meteen alle spullen uitgepakt en had ik bedacht om zelf ook nog maar even te gaan slapen. Helaas dat ging hem niet worden, na een half uur draaien ben ik er maar uit gegaan. Ik ben een beetje de omgeving gaan verkennen. Deze dag heb ik echt ervaren wat een jetlag is. Pff zo raar. Ik kon niks eten, ik was moe maar slapen ging niet, ik voelde me gewoon echt een beetje klote. Gelukkig heb ik deze dag veel kunnen skypen met pap en mam om me een beetje op te vrolijke.

Gelukkig ging het zondag al veel beter en ben ik lekker aan het zwembad gaan liggen. Toen ik thuis kwam merkte ik dat ik heel mijn rug verbrand had. Hahaha ja en zelfs ik had me goed ingesmeerd. Deze dag heb ik ook mijn huisgenoten ontmoet. Ik woon samen met 5 andere meiden en een wat oudere mevrouw. Toen deze mevrouw vertelde dat ze lerares Engels is begon ik toch even te stotteren. Hhahaa heb ik weer. Maar ze vond het juist super goed dat ik hier ben om Engels te leren en ze vertelde dat ik altijd binnen kon lopen voor vragen. Het is wel een beetje jammer dat de huisgenoten niet veel samen doen, iedereen is heel op zichzelf. Zo eet iedereen elke avond alleen en zitten ze s'avonds ook niet gezellig gezamenlijk in de woonkamer.

Maandag was mijn eerste schooldag. Ik was toch wel een beetje nerveus. Gelukkig werd ik heel goed opgevangen en is iedereen super vriendelijk. Deze ochtend moest ik allemaal testen maken om te kijken in welke klas ik geplaatst kon worden. Wonder boven wonder ben ik in een best hoge klas geplaatst, ik ben helemaal niet zo slecht als ik denk hahaha. De klas waarin ik zit is een groep van 15 studenten uit vele verschillende landen. Volgens mij ben ik de enigste Nederlander die daar rond loopt. Op zich wel fijn kan ik goed mijn Engels oefenen.

Gelukkig heb ik al veel mensen ontmoet waarmee ik afgesproken heb wat te gaan doen. Zo ben ik vandaag na school met een groep naar de yogales gegaan en hebben we nog wat gezwommen in het zwembad. Morgen heb ik zelfs al wat dubbel gepland staan. Mmmm ik moet gaan kiezen tussen een party op een cruise of aqua zumba en een barbecue bij het zwembad, erg lastig deze keuze. Genoeg te doen hier dus!

Ik kruip zo mijn bedje in aangezien morgen mijn dag zo vol gepland staat.
Fijne dag nog allemaal, die van mij zit er alweer op.

.....
Ik vind het wel een beetje eng om te gaan slapen. Toen ik vandaag met een aantal in het park liep wezen ze me op een boom. Ik schrok me dood, wel honderden vleermuizen die erin hingen! En toen ik hoorde wat voor geluid ze maakten werd het nog enger, dat geluid hoor ik op mijn kamer ook altijd. Oo neeeee dus in de boom die naast mijn kamer staat zitten geen rare vogels die een raar geluid maken, maar VLEERMUIZEN!!!!!





  • 24 Oktober 2014 - 13:39

    Jasmijn:

    Hihi heel herkenbaar die vleermuizen, maar die doen echt niks dan alleen maar in de boom hangen en 's avonds lekker kwekken! Grappig dat wij in dat zwembad een paar jaar geleden lagen, erg lekker!
    Veel plezier nog in ieder geval maar dat komt goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australië

Reis van Cairns naar Sydney in 10 weken.

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Sydney

18 December 2014

Alice Springs, binnenlandse trip

12 December 2014

Sydney

08 December 2014

Brisbane

04 December 2014

Noosa
Nienke

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 9110

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 24 December 2014

Australië

Landen bezocht: